What's in a name?
Tijdens mijn zoektocht naar leuke web 2.0 ideeën kwam ik het volgende verhaal tegen van Trendhunter Bianca Bartz. Zij beschrijft een onderzoek van communicatie expert Rob Brown. Hij geeft de verschuivingen in communicatie aan sinds het bestaan van web 2.0.
Wat blijkt is dat mensen de naam van hun kind selecteren op de google-baarheid. Een unieke naam, die exclusieve resultaten in google op zal leveren is van essentieel belang voor de web 2.0 baby's. Dat geeft als resultaat dat mensen steeds gekkere namen verzinnen, deze eerst door google scannen, zodat de kleine nooit verward zal worden met iemand anders.
Naast dat ouders facebook- en hyvespagina's aanmaken voor junior gaan ze steeds een stapje verder. Inspirerend aan dit verhaal is het feit dat Bianca de verschuiving van het 'Ik', naar het 'wij' gevoel aangeeft. Mensen vinden het belangrijk om ook de toekomst van hun kind veilig te stellen door te zorgen dat het kind uniek is. Vernieuwend en een tikkeltje inspirerend is het zeker, maar of deze Baby-Branding ook een (gezond) toekomstpotentieel heeft, is nog maar af te wachten
bron: http://www.trendhunter.com/, trendhunter Bianca Bartz
Geen opmerkingen:
Een reactie posten