zondag 21 maart 2010

50+



Vechtende opa's


Eigenlijk zou ik me moeten schamen... Na een paar ronde's boksen op de wii, plof ik vaak uitgeput op de bank. Vandaar ook mijn bewondering voor deze groep 50+ ers:
The Dutch Windmill club is een groep boxers die voorheen op professioneel niveau hebben gebokst. De leeftijden van deze opa's liggen tussen de 70 en 90 jaar en ze trainen elke week in boksschool Crooswijk in Rotterdam. Alhoewel ze niet meer zo snel zijn als 40 jaar geleden gaan ze tot het uiterste.

Ik vind deze mannen cool en inspirerend, omdat ze zich niets aantrekken van hun leeftijd en ze dingen doen die ze ook hadden gedaan als ze jonger waren geweest. Daarnaast lijkt het me een gezellige club mannen en denk ik dat dit soort verenigingen, met uitzicht op een gezondere lifestyle en hogere levensverwachting zeker toekomstpotentieel hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten